Translate

sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

Kesäneule

Vilpoiset ja ihanat pitsineuleet kuuluvat kesään, itse vain olen ollut aika laiska neulomaan nyt oikeastaan koko kesänä. Tämän neuleen olen saanut valmiiksi. Erittäin helppo tehdä, laatikko malli. Ei muuta kuin suoraa vain, hihoihin sen verran lisäyksiä mikä näyttää hyvälle. Kannattaa valita sellainen kuvio mikä ei paljoa tiivistä tulevaa paitaa.

Aloituksessa on noin 140 silmukkaa (kannattaa mitata ja laskea ne), yksi oikein, langankierto, kaksi oikein yhteen, yksi oikein, nosta silmukka oikein neulomatta, yksi oikein ja vedä nostettu neuloton silmukan yli, langan kierto. Tuota jatketaan loppuun asti. Kannattaa siis laskea, että kuvio tulee keskelle.

Hihoissa on 44s ja olen lisäillyt tasaisesti aina välillä, hihohen pituuden olen katsonut oman käden mittaa käyttäen. Minulla ei siis ole ollut mittanauhaa ollenkaan. 3 1/2 puikkoihin sopivaa lankaa kannattaa katsoa.



Housut on esitelty täällä

                           Nautinnollista sunnuntaita teille kaikille!!

4 kommenttia:

  1. Tosi kiva neule. Hyvä väri sinulle ja niin raikas kokonaisuus noiden housujen kanssa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ja monikäyttöinen sillä tuota voi pitää melkein minkälaisen alaosan kanssa tahansa.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!