Translate

torstai 11. heinäkuuta 2013

Betoniviidakon pellava sankarit

Aina joskus on kiva lähteä ostoksille vain seuraksi. Banaanipojallani nimittäin oli vielä synttärirahoja lompakossa ja nyt olikin mahtava hetki mennä niitä tuhlailemaan ja mikä parasta saa kahdenkeskistä aikaa lapsensa kanssa. Sitä kun ei niin paljon saa kun sisaruksia pyörii jaloissa :)

Mikä mielestäsi on paras materiaali kesällä päällä kun lähtee shoppailemaan? Me kietouduttiin pellavaan, ei tarvitse miettiä kuinka paljon se rypistyy tai venuuko tai...tykkään pellavasta erittäin paljon ja sitä on myös mielekästä ommella. Tänä kesänä en vain ole pellavaa ommellut yhtään. Ensi kesänä sitten :) Olisi paljon kivoja ideoita mitä pellavasta tekisi ja varsinkin miesväki tykkää tekemistäni pellavapaidoista paljon.

Mieheni yksi kesän lempparipaitoja.
Kaavaa ei ole tähän olemassa
 


Minulle vuosi -88 oli muutoksen aikaa siis todella ison muutoksen aikaa, poikatyttö kuoriutui tytöksi ja siinä avusti Miss B ja oma äitini. Siihen aikaan ilmestyi kaavalehti Miss B joka oli Burdan nuorisolehti. Tuo kesän lehti oli sellainen josta äitini ompeli minulle lähes kaikki mallit ja minä isoäitini kanssa neuloimme lähes kaikki neuleet. Lehti on pahasti kärsinyt mutta minulla edelleen tallessa. Kyseisiä vaatteita ei enää minulta löydy ja enhän minä niihin edes mahtuisi enää. Nyt olen alkanut ommella siitä lehdestä joitain juttuja uudelleen. Lähinnä niitä jotka ovat olleet se juttu minulle ja joita käytin eniten silloin.

Minun hameeni on tehty Miss B -88 kesänumerosta
Poikani paita taas miehen paidasta jääneestä palasesta
Ei kaavaa siihen




Oikein nautinnollista päivää kaikille!

6 kommenttia:

  1. Tykkään myös pellavasta :) Hienoja paitoja teiän miesväellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäisi vain enemmän tehdä kaikenlaista pellavasta.

      Poista
  2. Pellava on ihana materiaali. En ole siitä paljoa vaatteita tehnyt, mutta pöytäliinoja olen kirjonut sitäkin enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit...tahtoisin niin oppia kirjomaan. Olisi hieno kirjoa liivin etumuksia tai farkkutakin selkämystä tai vaikka housuihin jotain kivaa...

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!