Translate

lauantai 19. maaliskuuta 2011

Harmaata

Tuli niinkuin takatalvi sitten tänne lounais-suomeen. Kurjaa, mutta muuten on ollut ihana aamu, olen saanut keskittyä kokonaan ompeluun :) Ilman vuoksi ompelutkin ovat kyllä olleet aika harmaata. Ehkä minäkin kuitenkin piristyn kun lähden tuon pikkuisen karvaturrin kanssa ulkoilemaan :)

Olen tuolla vanhan blogin puolella jo kertonut kun en pidä verkkareista yhtään. Kyllä niitä tietenkin käytän esimerkiksi sambatunneilla mutta siitä huolimatta joskus olisi kivaa pukeutua johonkin rennompaan joten minulla on vaihtoehto verkkareille <3


Collegehame on hyvä vaihtoehto, myös joustofrotee tai joustosametti.


Mittaa vy ja ly, hameen pituus. Leikkaa helma noin muutama sentti kapeammaksi kuin lantion ympärys.
Ylös leveämpi pala resoria, vaikka ihan saman mittainen kuin vyötärön ympärys.
Helmaan resoria tai samaa kangasta kuin koko hameessa. Sitä sellainen pätkä, että on helppo venyttää helmaan. Niin kuitenkin, että tulee pieni pussi.
Etukappaleeseen voi tehdä vaikka päällitaskut, kengurutaskun, napiläpitaskut tai piilotaskut...mistä itse pitää.
Yläresoriin kannattaa ennen kiinnittämistä lyödä sirkat tai omella napinlävet, pala nyöriä ja se siinä, hame valmis.


Harmaa trikoopaita farkkujen seuraksi vaikkapa :)
Malli löytyy Burda 6/2008


Laskostettu hame on myös harmaa


Jotain väriä oli saatava tähän sateeseen ja sekin raitaa.


Hameen malli löytyy Burda 8/2010
paidan malli löytyy Suuri käsityö lehti 9/2007

Mukavaa lauantaita kaikille!



5 kommenttia:

  1. Kivoja ompeluksia olet taas tehnyt. Tuo harmaa trikoopaita on minun suosikki

    VastaaPoista
  2. Collegehame on ihana! Tulee mieleen tenniskentät :) Vois kesäksi tehä, samoin kun ne korkeevyötäröiset shortsit, jotka mun piti tehä jo aikoja sitten :D

    VastaaPoista
  3. Enkuli, kiitos :)
    st.Brigitten, Voisinkin laittaa tänne kuvan kans niistä shortseista. Mulla on jo tehtynä sellaiset hyvin pelkistetyt mutten ole niitä kuvannut kun nyt vasta kevät :)

    VastaaPoista
  4. Kyl sä sit osaat,oot ihan ihme noiden käsitöittes kanssa.

    VastaaPoista
  5. Kiitos :) En mä kyllä kaikkea osaa.

    VastaaPoista

Kommenttia ihan estottomasti vain!