Translate

perjantai 22. syyskuuta 2017

Minä olen meidän sirkuksen tirehtööri

Fidan outletista löytyi muutama kangas ja tietenkin oli ensimmäisestä kokeiltava jotakin pientä hauskaa. Nyt kun nämä rimpsuhärpättimet ovat kovasti muotia niin tietenkin on näitä pitää löytyä myös omasta kaapista. Tosin ensimmäinen härpätin tuli mukaan jo Krakovasta kun siellä muutama vuosi sitten tuli käytyä. En seuraa muotia ollenkaan mutta välillä huomaan, että päälläni on samanlaisia vaatteita kun kauppoihin ilmestyy. Minun paitani vaan taas eroaa siinä, että olen enemmän sirkuksen tirehtööri kuin muotitalon lehdestä. Johtuu niin kuosista kuin minun ulkomuodostani. Yksi asia on kuitenkin varmaa ja se on se, että sillä asialla ei ole mitään väliä.
Paidan kangas tuo elävästi mieleen sirkusteltan, sen perus värisen, puna-valkoraitaisen. Materiaali on ihan tavallista viskoosia miellyttävä päällä. Kangas oli tosin aika purkautuvaista ja pöllysi kovin kun sitä ompelin. Olin toki esipessyt ja rummuttanutkankaat kaikki mutta siitä huolimatta kankaasta lähti paljon nukkaa. Lopputulos on kuitenkin hyvä ja toimiva. Tähän paitaan tein frillan myös helmaan ja pidemmät hihat mitä muihin tämän kaltaisiin olen tehnyt. Sopii paremmin syksyyn.

Ja pakko sanoa, nyt kun meillä on iso siivous käynnissä. Kaikki huoneet tyhjennetään ja siivotaan katosta lattiaan, niin sain takaisin olohuoneeseen minun ihanan farkkurahini. Nyt se on siellä missä pitääkin. Härdelli vain ei innostunut asiasta, sillä tykkää lukea tuossa rahissa omassa huoneessaan mutta koska hänen huoneeseen tulee muutoksia niin tuo rahi ei enää mahdu sinne tai sitten siirretään isoveljen rahi hänen huoneeseen, jos on ihan pakko tehdä se muutos.









Ihanaa viikonloppua!

-Nelli-

4 kommenttia:

  1. Hauska ja upea paita. Sinä osaat nauttia kankaisen taiteesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tää oli kyllä semmonen kangas, että heti piti päästä ompelemaan...

      Poista
  2. Kiva tuo raitahärpätin! Punainen on aika kiva näin syksyä kohden. Nyt varmaan onkin hyvä sauma tehdä suursiivous vielä kun on valoa. Pimetessä sitä haluaa vain käpertyä sohvalle ja ei jaksa siivota millään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kannattaa kyllä se suursiivo tehdä ja tuunata vaatteet uusiksi tai laittaa kiertoon :) Tulee aina niin kevyt olo siitä hommasta.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!