Translate

perjantai 28. huhtikuuta 2017

My Love Story



Vaatevallankumous heitti haasteen, jonka tarkoituksena on kertoa oman lempivaatteen tarina. Minun oli ihan pakko ottaa haaste vastaan mutta tehtävä osoittautui aika mahdottomaksi, ihan siitä pienestä syystä, että niitä lemppareita on enemmänkin kuin vain yksi. Tiesin kuitenkin heti mitkä ovat ne vaatteet, joiden kuuluu olla tässä tarinassa ja niitä on kolme. Kolme ihanaa vaatetta, jotka ovat myös minun voimavaatteita, powerdress. Nämä vaatteet päällä tunnen itseni kauniiksi ja upeaksi, nämä päällä voitan kaikki esteet ja näytän hyvälle. Kaikki kolme ovat erilaisia mutta niitä yhdistää se, että niissä näkyy minun oma kädenjälki. Olisikohan aika esitellä jo monesti nähdyt vaatteet jälleen kerran?

Neuletakki

Ostin vuosituhannen vaihteessa paksun neuletakin kun lähdin liian vähissä vaatteissa kaupungille ja en tajunnut ottaa mukaan takkia. Ilma oli kyllä muutoin ihan lämmin mutta tuuli oli kovin kylmä. kävelin yhden muotiliikkeen ovesta sisään ja nappasin ensimmäisen paksun neuleen mikä vastaan tuli. Tämä oli sitä minun sekopäistä shoppailu aikaani tai sen alkua, pahin oli vasta edessä. Sen yhden käytön jälkeen jäi neule moneksi vuodeksi kaappiin, jostakin syystä en sitä koskaan edes myynyt. Ongelma takissa oli se, että siinä ei ollut minkäänlaista kiinnys systeemiä kuin pelkkä vyö, joka taas oli hyvin epäkäytännöllinen. Kun aloitin Nuva opinnot, ompelin neuleen etuosaan vetoketjun. Käytin takkia muutaman kerran mutta en vain tykännyt siitä yhtään, en sitten yhtään.
Sitten alkoi minun "vuosi ilman uusia vaatteita"-haaste ja tuli vihdoin neuleen vuoro muuttua käsissäni, opin samalla hiukan virkkailua. Toki useammin olen kokeillut ja yrittänyt virkata kaikenlaista mutta siistiä jälkeä ei vain tule mutta nyt... Neuletakki muuttui kokonaan ja nyt se on kovassa käytössä ja ihan lemppari. Postaukset, joissa nämä kolme vilahtaa muiden ihanien joukossa pääsee tästä ja tästä.


Tunika

Tämä tunika on minun taidonnäytteeni, kun aloin uskaltaa kokeilla ja yhdistellä yli rajojen. Kierrätyskeskuksen ilmaisosaston laatikosta löytyi aivan ihana paita, hieman kellastunut, kainaloista kulunut ja minulle aivan liian pieni mutta en voinut jättää sitä laatikkoon vaan otin sen mukaani kotiin. Pesin ja huolsin, laitoin sen muhimaan hyllylle ja sitten yhtenä iltana ajatus putkahti päähäni kuin salama. Minulla oli tilkunpalanen, hiukan punaista pitsiä sekä keltaista koristenauhaa. Näistä tiesin saavani itselleni suloisen tunikan ja mitä parasta paita lähti mieheni ja minun mukana Tallinnaan. Ja jo aamulla kun laitoin paidan päälleni, oloni nousi pilviin, kuin olisin saanut sähköiskun. Se tapahtuu joka kerta kun laitan tämän tunikan päälleni.



Trikoomekko

Tämän mekon olen ommellut ihan kankaasta, Eurokankaan palalaarista löydetystä ihanasta kankaasta. Ompelin mekon silloin kun basedowin tautini oli pahimmillaan ja oloni oli todella kamala. Lääkkeet olivat tehneet minusta liikuntakyvyttömän ja aina kun oli helpompi päivä istuin ompelukoneen eteen ompelemaan tätä mekkoa. Ja kun vihdoin sain mekon valmiiksi oli fiilis todella upea. En ihan heti päässyt mekkoa käyttämään mutta heti kun siihen tuli mahdollisuus ja sukelsin mekkoon, tuntui kuin sairaus olisi väistynyt tieltäni ja olisin oma itseni. Tunne oli todella upea mekko päällä. Koska mekko on minulle tärkeä, lähti se meidän mukana myös kazimierziin. Mekko sopii sen kaduille täydellisesti, se on kuin tehty siellä oleiluun ja kulkemiseen. Kaikki vaatteet, jotka ovat Kazimierzin nähneet, ovat minulle erityisen tärkeitä vaikka eivät samalla tavoin kuin nämä kolme vaatetta ovat.


Kerro oma rakkaustarinasi blogissasi, Facebookissa tai instassa. Käytä häsäreitä: #lovestory #FashionRevolution #vaatevallankumous 

Ihanaa viikonloppua

-Nelli-

2 kommenttia:

  1. Tuo neuletakkisi on aivan ihana:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Se on kyllä ihana. Tuli oikein onnistunut lopulta.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!