Translate

tiistai 18. huhtikuuta 2017

Kierrätyskeskuksesta uusi takki ja päälle tuunattu tunika

Pakko tähän väliin on esitellä hiukan muutakin kuin iso määrä reseptejä. Ne ehtii myöhemminkin, ne reseptit meinaan. Vihdoinkin on sellaiset kelit, että voin kuvata uuden takkini, jonka ostin jo muutama kuukausi sitten, muistaakseni. Kun Kierrätyskeskukseen alkoi tulla keväisempiä vaatteita, niin meikäläiset oli heti etunenässä tunkemassa itsensä kierrokselle. Ja löytyi kyllä kaikenlaista mutta varsinkin se, mitä oltiin etsimässä. Minulle kevättakki. Olen laittanut nyt niin monta takkia Hope- yhdistykselle, että tarvitsen uuden, yhden uuden takin.
Takki oli todellinen löytö, vähän käytetty ja istuva, ihanan suloinen, naisellinen ja sopii hyvin myös minun bohemiin tyyliin. Vai mitäs sanotte? Mä niin tykkään.


Ja mitä tulee mun ihanaan tunikaan niin se oli ensin mekko mutta kun kokeilin sitä päälleni, tajusin, ettei se toimi. Upea luomus lyheni paljon ja sai epäsymmetrisen helman. Tämä toimii paremmin. Tunika on tehty vanhasta, rikkinäisestä farkkupaidasta, farkuista ja kahdesta esiliinasta. Esiliinat ovat minun lapsuuden maisemista otettu aikanaan talteen, omassa käytössä ei nämä essut toimineet essuina mutta tietenkin haluan käyttää näitä, niin järkevintä on silloin muokata sellaiseksi, että se toimii ja sitä tulee käytettyä.

Olen aika tyytyväinen siihen, miten tämä mun läjä projekti on edennyt. hitaasti mutta varmasti ja kaikkea aivan ihanaa olen saanut aikaiseksi kaikenlaisesta tekstiilijätteestä. Lisää on tulossa kun tuntuu sille, että vaikka kuinka ompelisi tuota kasaa pois niin sitä enemmän lumppua tuntuu olevan. Mutta tyytyväinen olen siitä, että miten mielikuvitukseni on saanut rauhassa lentää ja olen saanut testailla siipiäni oikein kunnolla. Tuntuu sille, että koko kesä tullaan kulkemaan näissä ihanissa tekstiilijätevaatteissa.
















Nojoo, hiukan huijasin. Pakko mun on laittaa loppuun vielä kuvia meidän pääsiäisen töhniksistä. Oli taas hurjan hyviä ja jälleen kerran valkosuklaamoussea mutta eri muodossa. Valkosuklaamousse sopii mihin tahansa ja sitä kannattaa todella testata miten ikinä tykkää. Reseptiin pääset tästä. Jos haluaa enemmän vinkkejä siitä missä kaikessa olen käyttänyt tätä ihanaa herkkua niin haulla löytyy enemmän kaikkea kivaa. 




Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille

-Nelli-

8 kommenttia:

  1. Nyt on kyllä pakko kysyä että mikä on tuo numero kädessäsi? Tunnetko historiaa miten hyvin??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän kyllä mikä numero se on ja tunnen historiaa.

      Poista
    2. Meinasin juuri tulla kommentoimaan, että onko uusi leima. Ei ole ainakaan aiemmin näkynyt kuvissa!

      Poista
    3. Ei ole. On ollut pitkään, vuosia jo.

      Poista
  2. Hyvännäköinen on tuo takki. Ja tunikassa huomaa, että sinulla on mielikuvitusta yhdistellä ennakkoluulottomasti ja rohkeasti. Tuntuu, että itsellä saisi olla sitä vähän enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rajojen rikkominen on hauskaa. On kiva aiheuttaa pahennusta ja keskustelua, vaikka ihan vain vaatteilla. Rohkeasti vain yhdistelemään ja kokeilemaan :)

      Poista
  3. Miksi sinulla on numero kädessäsi? Tajuatko kuinka äärettömän loukkaava se on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En katso, että olen sinulle tilivelvollinen.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!