Translate

perjantai 27. tammikuuta 2017

Paras yhteenlasku: neule+hame=paita

Minulle välillä sanotaan, että on hienoa miten uskallan yhdistää eri materiaaleja ja tyylejä toisiinsa ja niistä tuleekin toimivia juttuja. Tämä testailu johtuu ihan siitä, että haluan nähdä miten mikäkin toimii yhdessä, se on enemmän uteliaisuutta kuin harkittua yhdistelyä. Ja kun minusta on kyse niin mitä omituisempi lopputulos, sen parempi. Niin ihanan omituisia vaatteita, minun vaatteita.

Tällä hetkellä olen aika vahvasti keskittynyt yläosien tekemiseen, niitä kun mielestäni tarvitaan paljon enemmän mitä alaosia tarvitsee. Koska minulla on muutenkin tyylimuutosta tapahtumassa tässä niin uudenlaisia vaatteita on hauska tehdä. idean tähän paitaan sain pinterestin kuvasta, jossa oli farkusta tehty laatikkopaita. Itselläni ei ollut sellaista farkkua, josta tämän paidan olisin halunnut tehdä, joten tein oman versioni omilla materiaaleillani. Ja näin saatiin taas kaksi erilaista materiaalia toisiinsa ja ihan onnistuneesti.

Farkut: Kierrätyskeskus
Nilkkurit: Fida
Kelsitakki: Kierrätysekskus ilmaisosasto
paidan materiaalit: Kierrätyskeskus ilmaisosasto

Materiaaleiksi käy neulepaita sekä puuvillahame, valitettavasti en ole muistanut kuvata hametta ennen tuunausta. Oli niin kova kiire ja halu nähdä miltä lopputulos näyttää, että meni ohi koko asia. Kaavaksi käy mikä tahansa laatikkopaidan kaava, jos on trikookankaalle tarkoitettu kaava niin saumanvaroja vain enemmän niin tulee sopiva, mutta löytyy niitä joustamattomillekkin kankaille omat kaavansa.











Bloggaugsen hauskin vaihe yleensä on tämä. Mutta jostain syystä tätä paitaa muokkaillessa tuli sellainen fiilis, että en tykkää mistään. Jotenkin muokkaus ja minä ei löydetty yhteistä säveltä tässä. 

Ihanaa viikonloppua kaikille

-Nelli-

2 kommenttia:

  1. Hieno! Tuo se just sulla on, että ennakkoluulotonta yhdistelyä ja kokeilua - ja siitä syntyy jännää:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse taas olen pitänyt tätä asiaa niin itsestään selvänä, etten ole siihen sen enempää ajatusta antanut. Paitsi nyt olen alkanut katsella tuotoksiani eri tavoin kun minulle on siitä sanottu. Eikä nuo minun touhut aina toimi, silloin vaan kiltisti purkaan osat ja teen muuta.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!