Translate

sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Minun maailmani on nyt sinapinkeltainen

Rakastan värejä, saan niistä voimaa ja jokainen väri lääkitsee myös mieltäni voimakkaasti. Väreillä karkoitan sen kaamosväsymyksen ja talvi"masennuksen", valoa en juuri kaipaa mutta värejä kyllä. Olen huomannut ison eron omassa elämässäni kun käytin pitkään pelkästään mustaa ja en meinannut jaksaa mitään koko talvena mutta nyt kun voin leikkitellä väreillä niin jaksaminen on todella paljon helpompaa. Olen todellakin sitä mieltä, että värit lääkitsee mieltä. Sen vuoksi useasti ihmettelen kun tulee pitkä synkkä talvi, että miksi kaikki vaatteet muuttuvat niin tummiksi ja ihmiset muuttuvat apaattisiksi ja niin kiukkuisiksi. Olisi paljon hienompaa, jos täällä talvea kohden värit lisääntyisi. Ihmismieli piristyisi. Värien hyödystä mieleen on kirjoitettu paljon ja värien vaikutuksista meihin voi käydä lukasemassa täältä ja täältä.
Koska minä olen väriltäni syksy, niin suosin eniten murrettuja värejä mutta toki käytän paljon muitakin mutta suosin näitä. Kun laitan jonkin murretun värin päälleni niin minulle tulee hyvä olo ja tuntuu kuin kaunistuisin ja nuortuisin silmissä. Oikean värin valinta on siis myös tärkeää pukeutumisessa. Koska käytän hyvin vähän meikkiä tai en ollenkaan, niin nämä värit korjaavat ihon virheet hyvin, eikä ole väliä vaikkei ole meikkiä yhtään naamassa.

Niin kuin olette huomanneet, on pukeutumiseni muuttunut entistä värikkäämmäksi ja ihan siitä syystä, että tarvitsen lisäenergiaa. Työn ja harrastuksen yhdistäminen tuntuu tällä hetkellä hyvin vaikealle ja olen väsynyt koko ajan. Värikkäällä pukeutumisella saan lisättyä energiaa hyvin itseeni ja jaksan näin oikein hyvin.
Minulla on tuossa syksyn väripaletissa omat suosikki värini, joista pidän todella paljon ja joita käytän toistuvasti pukeutumisessa. Niitä ovat luonnonvalkoinen, punainen, terrakotta, sinapinkeltainen, ruskea ja havunvihreä. Vihreää vain tuntuu löytyvän niin vähän nykyään. Se kun on uusiutumisen väri ja sitä kaipaan, varsinkin heti tuossa tammi-helmikuun taitteessa.

Uusin mekkoni ei ole ihan ominta tyyliäni mutta on rento ja väljä. Kuten nyt on monet vaatteeni olleet ja ehkä minä pikku hiljaa alan tottua tähän tyyliseen pukeutumiseen. Ajattelin, että tämä voisi toimia hyvin työssä. Värinä on tietenkin suosikki sinapinkeltainen ja neuleet olen neulonut aikaa sitten ja niihin löytyy ohjeet täältä. Mekko on muokattu Suuri Käsityölehden 8/2015 kaavasta.






Takki: Kierrätyskeskus







Nautinnollista sunnuntaita

-Nelli-

16 kommenttia:

  1. Ihana ajatuksia herättävä juttu ja kauniit kuvat ja ihana mekko <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Näyttää olevan ajankohtainenkin juttu, koska tätä väri asiaa on keskusteltu lehtien palstoillakin.

      Poista
  2. Ihana postaus. Sinapin keltainen kutsuu minuakin nyt. Värillä on todella väliä myös mielialaan-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietoisesti myös etsii tiettyjä värejä tiettyyn oloo.

      Poista
  3. Kauniisti sopii sulle tuo sinapinkeltainen.Mulla ei nyt mitään sen väristä mutta oli kerran monta kiloa sitten sen värinen housupuku,joka sopi hyvin mustan kanssa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinapinkeltainen sopii niin monen värin kanssa yhteen. Musta antaa tälle värille särmää.

      Poista
  4. Sinappi on aino keltainen josta tykkään. Ihanan energisoivia kuvia ja kaunis asu :)

    VastaaPoista
  5. Voi että kuinka hyvin sinulle sopii sinapinkeltainen! Se oikein korostaa ihoasi ja hiuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään todella paljon kun ei tarvitse meikata tai laittautua tämän värin vuoksi yhtään.

      Poista
  6. Tosi kaunis mekko ja asu muutenkin! Minulla on punainen talvitakki ja minusta tuntuu, että se lämmittääkin enemmän kuin joku tylsä musta! =) Tulin nytkin heti iloiseksi kun ajattelin punaista takkia =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on aivan totta, että jotkin värit joilla on hyvä vaikutus mieleen, lämmittävät myös :)

      Poista
  7. Värit on parasta. Joskus eksyy vain mustaa päälle, mutta yritän kompensoida sitä jollain kivalla huivilla. Mutta sinapinkeltainen on uusi lempivärini, siitä asti kun löysin sen värisen langan (seitsemän veljestä). Elän värejä hyvin paljon lankojen kautta. Jos näen kivan langan, näkyy se hyvin pian myös pukeutumisessa. Mutta en voisi elää ilman värejä, joten voin samaistua sinuun. Niistä saa energiaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla taas on todella harvinaista, että pukeudun mustaan. Sitä tapahtuu kyllä välillä mutta on harvinaista. Enkä kiellä sitä, että tumma pukeutuminen olisi tylsää tai rumaa, vaan se riippuu pitkälti myös siitä mitä niiden käyttäjä värikartalla edustaa. Minä kun pistän tummaa päälle niin asu on enemmän hölmö kuin kaunis, tumma ei korosta minun ihoani vaan muutun todella kalvakaksi ja harmaaksi kasvoilta.

      Poista
  8. Kiva mekko ja ihanat värit kaikissa vaatteissa. Minustakin sinappi / okra on ihana väri vaikkei se ihan omin värini olekaan. En nyt yhtään muista mikä olen niissä värianalyyseissä mut kellertävät värit ei kyl ainakaan kirkasta olemusta. Turkoosi ja petrooli on ihan suosikkivärejä. Samoin vihreän eri sävyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Turkoosi ja petrooli ovat kyllä myös aivan ihania värejä.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!