Translate

perjantai 16. syyskuuta 2016

Trikoopaita

"Vuosi ilman uusia vaatteita"- haasteen aikana olen oppinut katselemaan kankaita vähän muualtakin kuin kangaskaupoissa. kierrätyskeskus on ollut todella hyvä löytöpaikka erilaisille kankaille. Paljoa en ole ostanut mutta muutamia kankaita kyllä. Keväällä minulla oli kova turkoosi-kausi ja katselin paljon eri turkoosinsävyisiä kankaita ja vaatteita. Onneksi löysin Kiertiksestä parit turkoosit trikoot, toisesta olisi tarkoitus tehdä ensi kesänä mekko vihreänsävyisestä turkoosista ja nyt tästä sinisävyisestä turkoosista tein paidan Burda 2/16 lehden kaavalla.

Tällaiset trikoopaidat ovat todella hyviä arkikäyttöön ja töihin. Minulle nuo perusvaatteet ovat olleet hiukan outo juttu mutta niistä on tullut nyt kun teen töitä lasten kanssa niin ihan parasta. Eli suunnitelmissa on ihan perusvaatteita nyt hetken aikaa, monet noista vaatteista joita tässä olen tehnyt ovat aika mahdottomia käyttää lasten parissa. Tosin olen myös sitä mieltä, että tähän työhön sopii myös kaikki hauskat, hupsut vaatteet. Perusvaatteiden ja hupsujen vaatteiden yhdistelmä siis voisi sopia minulle todella hyvin.
Alunperin minun piti ilmottautua tällä paidalla HommaHuoneen värihaasteeseen mutta en saanut missään vaiheessa tätä uunista ulos. Siis postattua blogiini. Koko värihaaste on nyt osaltani jäänyt sitten unholaan. Sääli mutta tällainen olen. Asia jää jos en jotain asiaa saa tehtyä. Mutta tuo keltainen laukku löytyy kyllä HommaHuoneen haasteesta. 





Hyvää viikonloppua

-Nelli-

8 kommenttia:

  1. Voisitko jonkun kuukauden ajalta laskea paljonko vaatteisiin menee rahaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä kuussa on mennyt 15€, ostin talvitakin ja saapikkaat ja viime kuussa 10€, ostin syystakin sekä kengät. Uusia vaatteita ostin viimeksi heinäkuun alussa ja silloin hankin farkkuhaalarit sekä kumisaappaat, yhteensä olivat 30€.
      Vaatteisiin menee siis hyvin vähän rahaa, kenkien hinnat pyörii 1€-12€ välillä ja suurinosa on ilmaisosastolta. Myös materiaalit pääsääntöisesti tulee ilmaisosastolta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta mutta nekin pyrin hankkimaan kierrätettynä aina.

      Poista
  2. Minustakin tuo paidan malli vaikuttaa kivalta. Ja värikin kiva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paita on aika kiva, kangas tuntuu mukavalta pitää ja turkoosi on aivan ihana väri kaikkinensa.

      Poista
  3. Tosi kiva tuo malli! Mä tykkään käyttää arkena just tuollaisia trikoopaitoja, jotka on mukavia päällä ja ja helppo pestä, kun eivät tarvitse mitään hienosäätöä =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tää malli on kyllä tosi kiva ja tarkoitus tehdä pari samanlaista eri kuosilla kunhan jossakin välissä taas saan revittyä kankaita esille...

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!