Translate

lauantai 17. syyskuuta 2016

Rakkaudella tehty, ylpeydellä pidetty

Varastin Kototeko-blogista haasteen, jonka tarkoituksena on esitellä samassa postauksessa ne omat itse tehdyt suosikit. Samalla voisi miettiä myös omaa matkaa käsityöläisenä ja mistä paloista oma tyyli rakentuu. Olen aina ollut hyvin boheemi pukeutuja, runsautta ja värikkyyttä pitää olla paljon vaikka joukossa onkin sitten vähän jokaista mahdollista tyyliä niin hippityyli on kaikkein eniten se juttu minulla. Minusta on sanottu myös, että pukeudun kuin Kassi-Alma mutta toisin kuin joidenkin mukaan näytän kurttuiselle teinille niin se ei taas tunnu minulta ollenkaan. Mieluiten sitten Kassi-Alma.
Suurin ongelma minulla tyylissäni on se, että pukeudun mielialojeni mukaan ja jotta se onnistuisi on minulla pakko olla vaatteita mahdollisimman paljon ja mahdollisimman montaa eri tyyliä. Minulta löytyy myös ne jakkupuvut, suorat housut, kynähameet ja muut klassisen tyylin kulmakivet mutta rehellisesti, osaisitteko kuvitella ne minun päälläni? tukka laitettuna, huoliteltu meikki kasvoilla ja kauniit peruskengät jalassa? Ehkä joskus pitää laittaa niistäkin kuvaa tänne.
Kun nyt mietin näitä minun suosikkejani, joita olen paljon pitänyt ja joita huollan ja vaalin enemmän kuin muita niin uskoisin, että nämä kuvat kertovat minusta ja tyylistäni enemmän kuin mitkään sepustukset. Leikittelyä, kokeilunhalua ja ehkä ripaus suuruudenhulluutta...Luulisin.
Alkuperäinen haaste on lähtenyt The diy stories blogista.

1. Boho bootsit

Nämä bootsit ovat kyllä kaikille jo niin tutut, että taitaa monia jo kyllästyttää mutta nämä ovat täydellinen esimerkki tyylistä jossa viihdyn kaikkein parhaiten. Nämä ovat myös suosikki bootsini ja todella paljon käytetyt. Kaikki materiaalit olen hankkinut Kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta, sekä osa materiaalista oli jo valmiiksi minulla kotona. Eli kaikkea voi näihin bootseihin laittaa koristeeksi.
Nämä bootsit on myös esitelty heinäkuun Suuri Käsityölehden sivulla, jossa kerroin itsestäni hiukan.


2. Neule ja alushame

Tämäkin paita on esitelty moneen kertaan uudelleen blogissani. Yksi niitä tyttömäisempiä vaatteita, joita on alkanut tulla enemissä määrin vaatekaappiini. Pidän neuleesta todella paljon ja mielestäni sopii tyyliini hyvin. On mukava välillä siirtyä runsaasta bohotyylistä hiukan tyttömäisempään suuntaan.


3. Vanha neuletakki

Myös tämä neuletakki kuuluu niihin romanttisiin ideoihin, joita olen toteuttanut. Takki on kovassa käytössä ja sen voi pukea minkä tyylin kanssa tahansa. Tai minä ainakin voin. Tämä takki on monet kerrat täällä ollut tavalla tai toisella esillä. Neuleihmisenä nämä kaikki neuletakit ja neulepaidat ovat minulle hyvin tärkeitä kun kokoan tyyliäni, varsinkin näin syksyisin.


4. Rag bag

Kyllä vain, tämäkin kassi kuuluu tähän listaan ehdottomasti. Täydellinen esimerkki minun trash fashion tyylistäni. Ja nämä laukut ovat hieno mahdollisuus vielä niille t-paidoille, joista ei voi enää mitään muuta tehdä. En kaikista lumpuista halua kuitenkaan tehdä rättejä vaan tämä on yksi mahtava vaihtoehto. Kukaan ei huomaa vaikka materiaali olisikin jo kulunut, nukkainen ja tahrainen. Kaikki piilottuu mukavasti virkkauksen lomaan.


5. Miesten t-paidasta toppi

Yksi kesätoppieni suosikeista on juuri tämä sininen toppi. Toppi on myös täysin sopiva bohotyyliini, sulkineen päivineen. Toppia oli kiva tehdä ja paikka jossa tätä olen ensikertaa pitänyt on myös tehnyt topista tärkeän minulle. Kuten myös shortseista, joiden kanssa topin yhdistin. Ja kyllä vain, minun tyyliini kuuluu myös se, että bikinit näkyy tai rintaliivien olkaimet näkyy vaatteiden alta. Ne ovat minulle osa pukeutumista ja joskus jopa aloitan pukeutumisen niin, että valitsen esimerkiksi kirkkaan pinkit liivit ja siihen yhdistän mustan paidan jonka olkapäät roikkuvat. Näin pinkit olkamet näkyvät.


6. Mekko

Monet vaatteistani myös antavat minulle paljon muistoja sekä fiiliksiä, jos ovat olleet minulla päällä tietyissä paikoissa tai tilanteissa. Toinen tuolla matkalla mukana ollut mekko on jo ennen reissua ollut kovassa käytössä ja kuuluu lempimekkoihini. Tämä mekko on täydellinen minulle. Väriä löytyy ja vaikka olen pygmi kokoa niin ei varasta pituuttani yhtään.



7. Tunika

Näitä tunikoita olen tehnyt monia ja monella eri tavalla ja kaksi näistä tunikoista on ne kaikkein eniten pidetty. Ensimmäinen tunika löytyy klikkaillen seiskaa ja toinen sitten otsikosta. Molemmat ovat juuri ominta minua. Toinen ehkä vielä enemmän sillä se on tuunattu vanhan paidan ympärille. Kyseinen projekti oli hyvin mielenkiintoinen ja paita on saanut kyllä paljon huomiota osakseen. Jo silloin kun oli ensimmäsien kerran päälläni. Toinen taas kytkeytyy hyvin tiukasti muistoihin ja ompelin tunikan tarkoituksella reissullemme ja kankaasta näkee miten hyvin se sopii ja sulautuu ympäristöönsä.



8. Neuletunika

Neuleihmisenä on pakko loppuun laittaa muutama paljon pidetty neule. Näistä onkin vaikea valita, sillä muute en halua tehdä syksyisin ja talvisin kuin kääriytyä ihanan lämpöisiin neuleisiin. Värit ja mallit ovat tärkeitä. Harvoin käytän mitään pastillivärejä mutta niin kuin huomaatte niin on minullakin kauteni...Jolloin otan oman syksyn murrettujen värien yli muitakin värejä. Tämä neule sopii minun rentoon tyyliin kun haluan vain ja ainoastaan olla ja nauttia elämästäni kylmyydestä huolimatta. Neule on täällä blogissa vieraillut muutamaan kertaan.


9. Rikkinäisitä neuleista mekko

Tämä oli kevään juttu. Pyörittelin aika pitkään näitä paitoja ja yhtenä yönä se sitten vain pälkähti päähän ja oli pakko alkaa ommella heti seuraavana päivänä. Tämä tapa onkin hyvä saada iso määrä neuleita käyttöön. Tätä oli myös hauska tehdä ja toimii myös hyvin minulla. Tyylille uskollisena tietenkin. Vaikka onkin vähemmän värikäs mitä muuten vaatteeni. Ja voin nyt kertoa, että tilkkutyönä tehtyjä vaatteita on tulossa lisää. En ole vain ehtinyt vielä kuvaamaan tuotoksiani. Tilkkuvaatteista on tullut minun uusi juttuni nyt.


10. Neule ja leggarit

Ja loppuun vielä se todellinen talvi-ihminen. joka en todellakaan ole mutta näin edes vähän pärjään talvella. Eli asuun kuuluu paksu ja lämpöinen neule sekä ohuesta villakankaasta tehdyt leggarit. Molempia on käytetty todella paljon ja toivoisin tuota ohutta villakangasta enemmänkin kauppaan, jotta saisin ommeltua uudet leggarit. Alkaa meinaan olla jo entiset leksut. Paitaa käytän paljon myös kelsiliivin kanssa, joka on yksi suosikkini myös.


Kelsiliivi

Tässä nopea läpileikkaus moninaiseen tyyliini. Ehkä tässä kuitenkin näkyy jonkinlainen punainen lanka sitten kuitenkin vaikka lempivaatteeni on kovin erilaisia tyyliltään. näistä myös huomaa sen, jonka myös tuossa jo sanoin, että olen mielialapukeutuja. Eikä tässä nyt edes ole kaikki ne suosikit, joita olisin halunnut esitellä mutta johonkin on raja vedettävä, ettei postauksesta tule liian pitkää.
Mielelläni lukisin teidän kaikkien lukijoitteni postauksen omista omatekoisista suosikkivaatteistanne. Kommenttiboxiin vain linkkiä kun oma postaus on valmis niin tulen lukemaan ja kommentoimaan.

Nauttikaahan päivästänne tänään

20 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja mahtavat asut! ♡ Mut heihei, haaste ei ole minun, vaan the DIY stories -blogin Paulinan! Minä vain vastasin haasteeseen ja haastoin eteenpäin. Täytyypä päivittää se postauksen loppu, ettei mene kunnia väärälle taholle eli mulle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinun blogissasi on linkki alkuperäiseen haasteeseen, joten en katsonut tarpeelliseksi asiasta mainita.

      Poista
  2. Wau ♥ Toinen toistaan hienompia! Mä olen kans suunnitellut saman tyylistä neuletakkia kuin sulla. Pitääkin lukea tarkkaan sen postaus läpi ja poimia vinkit talteen =)

    Mukavaa viikonloppua ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Ei siellä postauksessa taida mitään ihmeitä vinkkejä olla kun en osaa kovin hyvin edes virkata. Omat lempikukat ja reunapitsit vain :D

      Poista
  3. Waude mitä upeuksia. Nuo ekat kengät suorastaan huikeat.
    Mukavaa sunnuntaita sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nuo boho bootsit ovat kyllä aivan ykköset. Tykkään niistä valtavasti ja ovat olleet paljon käytössä.

      Poista
  4. Jee, aina toivon lisää itse tehtyä tuonne katukuvaan. Hyvä hyvä!

    VastaaPoista
  5. Tässä minua viehätti erityisesti nuo kolme ylintä:) Mielialapukeutuja on kyllä hyvä sana. Sopii minullekin. Mikä tänään käy päälle, ei välttämättä huomenna tunnu sopivan lainkaan. Näin on esimerkiksi värienkin kanssa. Tämä haaste vaikuttaa mainiolta ja olisi kiva, jos saisi itsekin tämmöistä juttua aikaiseksi, mutta jää nähtäväksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta ei ole helppoa olla mielialapukeutuja...Minusta ainakaan.

      Poista
    2. Ei minustakaan, koska jos on miettinyt vaikka vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten ja ne ei aamulla tunnukaan lainkaan sopivalta. Toisaalta on kivaa, kun on erilaisia vaihtoehtoja.

      Poista
    3. Totta ja vaatteilla on kiva leikkiä ;)

      Poista
  6. Tuo mekko on vaan niin ihana! 💕 Onko se vielä tallessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tallessa vielä. Valitettavasti viime kesä oli niin kylmä, että mekkoa ei päässyt käyttämään. Toivottavasti tilanne muuttuu ensi kesänä :)

      Poista
  7. Olen itsekin vähän boheemi fiilispukeutuja. Siksi minulla on vaatteita aika paljon. Nuo bootsit on kyllä hienot ja hyvä idea. Kaikkinensa ihania vaatteita sinulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Juuri miehelle sanoin, että olen todella tyytyväinen vaatteisiini tällä hetkellä.

      Poista
  8. Kyllä tästä sai hyvän kuvan tyylistäsi! Olet kyllä niin taitava käsistäsi, että sinulta luonnistuu monenlaiset luomukset! Ihanan värikäs ja romanttinenkin tyyli sinulla :)

    Kivaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokainen materiaali ja idea on minulle uusi haaste. Jokainen projekti uusi mahdollisuus luoda jotakin ihan uutta ja erilaista.

      Poista
  9. Ihania asuja! Kadehdin kyllä taitoa tuunata ja tehdä itse :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuon tuunaamisen oppii aika nopeasti kun aloittaa sellaisesta mitkä on helppoa. Vaihtaa napit, kiinnittää koristenauhaa.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!