Translate

keskiviikko 1. kesäkuuta 2016

Kesähepene- projekti

Minun projektini alkoi siivouksella ja materiaalin keräämisellä ompelutilaani. Nyt minulla on iso vuori materiaalia, josta pitäisi tehdä hauska kesäpuvusto tälle kesälle. Näin pyrin saamaan myös pois kaikki ympärillä pyörivän materiaalin pois nurkista. Suunnitteilla on niin suloisia toppeja, mekkoja kuin farkkuisia unelmia. Tästä kasasta on siis hyvä lähteä liikkeelle. Tuunattavien kasassa on eniten juuri farkkua sekä kaikenlaisia kauluspaitoja sekä hameita. Näistä saa näppärästi vaikka mitä kivaa. Joihinkin olen käyttänyt kaa joihinkin ei tarvitse kun hyödyntää vaatteen muotoja. Rohkeasti kokeilemaan mitä kaikkea vaatteista saakaan aikaan.


Ensimmäinen kasa josta tein jotakin koostui valkoisista materiaaleista, tähän hauskaan toppiin käytin kaksi liian pientä vaatetta. Liian pieni hame sekä liian pieni prodeerattu toppi vuorineen. Liian pienet vaatteet on myös helppo muokata sopivaksi. Leikkasin ensin hameen vyötäröä niin pitkältä matkalta pois, että oli mahdollisimman väljä, topin etuosan leikkasin kaavalla suoraan topista ja takakappaleen taas hameesta jääneestä palasta. Näin hävikki on mahdollisimman pieni. Kaavana käytin Moda 3/2006 mekkoa. Vain siis yläosan kaava käytössä, alaosa on suoraan hameesta. 














Valtavasti kiitoksia kaikille, jotka osallistuivat kierrätyshaasteeseen. Tämän kuun aikana postaan työnne blogiini.

Aurinkoista päivää

-Nelli-

2 kommenttia:

  1. Mun silmät nauliutui taas noihin IHANIIN kenkiin! Voiko olla herkumpia? Tuunauksesta tykkään myös, ihan sun näköinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo on kyllä niin ihanat, mieheni ne joskus aikanaan osti minulle lahjaksi :) Mulle kengät on hirmu tärkeet, ne ovat yksi hemmottelun väline. Ei pelkästään se, että niitä voi kotona ihastella vaan on ihana laittaa jalkaansa jotkin super ihanat kengät <3

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!