Translate

keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

DIY: Neljä paitaa yhdeksi mekoksi


Huomenta 

En oikeastaan tiedä mitään niin mahtavaa kuin se, että näkee miten rikkinäisistä asioista saa jotakin uutta ja mukavaa. Olen järjestelmällisesti laahannut Kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta erilaisia vaaleita ja sinisiä kauluspaitoja, mieluiten miesten mutta naistenkin paitoja on joukossa. Ihan siitä syystä, että niistä saa hyvin yläosia tehtyä. Tämä postauksen mekko muokkautui tehdessä, ei siis ollut alunperin mitään ideaa millainen tai mitä teen. Mekko osottautui onnistuneeksi kun sen vihdoin sain sovitettua. Harvoin käy niin, että vaate on juuri oikea ilman sovituksia. Yleensä aina mallailen ja sovittelen ja se muuttuu pikku hiljaa oikeaksi.



Mitään kaavaa ei ole vaan olen seurannut paitojen omaa linjaa ja muotoa. Yläosa on leikattu rinnusten alta hiukan viistosti ja helmaosat on yhdistetty eri paitojen etu- ja taka kappaleista ja hihaosista. Lopuksi on yhdistetty rypytyskaitale tilkuista helmaan sekä hihoihin. Hihat on leikatty lyhyeiksi.


Ihanan karkkiset kengät on kauan sitten löydetty Martin Pelastusarmeijan kirpputorilta. Niin ihanan suloiset ja väri on niin karkkinen.





Nämä ihanuudet olen juuri löytänyt Itäkeskuksen Kierrätyskeskuksesta. Ihanat jalassa.









Mukavan nautinnollista päivää

-Nelli-

12 kommenttia:

  1. Ihana mekko, kengät ja kesäiset kuvat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Olen tehnyt kyllä hyviä kenkälöytöjä.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kaunis kiitos :) Vanhoista paidoista saa vaikka mitä.

      Poista
  3. Tosi ihana vähän romanttinenkin tilkkumekko! Tuo epäsymmetrinen helma frilloineen on tosi kaunis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo epäsymmetrisyys on niin mun juttu. Monet mekot ja paidat näyttää mun päällä todella painavilta ja tuo epäsymmetrisyys sitten hienosti keventää.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!