Translate

tiistai 31. toukokuuta 2016

Kierrätyskeskuksesta uusi pyörä takamuksen alle ja tankoon killumaan uusi ragbag

Tästä on jo paljon aikaa kun Kierrätyskeskuksella oli polkupyöränmyynti kampanja. Pyöriä oli vinot pinot ja minä tietenkin etunenässä siellä etsimässä, tai oikeammin kultainen appiukko pyörän sieltä minulle löysi ja minä sitten nopeasti kävin kokeilemassa ja hyväksymässä pyörän. Pyörää hiukan vielä säädeltiin ja loisto yksilö sai hyvän uuden kodin. Vanha pyörä on kyllä vielä käytössä mutta kyseinen kullanmuru alkaa olla siinä pisteessä, että joko se laitetaan kokonaan uuteen uskoon tai sitten laitetaan osiksi. Pyörä on minulle todella rakas (jos tavarasta voi niin sanoa) mutta sillä ei maastoon mennä enää. Pyörä ei kestä, eivätkä mun kinttuni. Sen verran on painava ajaa maastossa sen vehkeen kanssa. Mutta katupyöränä, söpöstelyajossa se toimii kyllä varmasti pitkään.

Mutta mennäämpä tähän minun uuteen pyörään, jonka kanssa ollaan nyt monet reissut ehditty tekemään. Helppo poljettava ja kevyt. Ajoasento on parempi kuin vanhassa. Tykkään todella paljon ajaa tällä pyörällä. Kannattaa siis oikeasti hankkia polkupyöräkin kierrätettynä. 






Halusin pyörääni myös pyörälaukun. Pyörälaikku onkin helppo tehdä trikookuteesta ja rikkinäisestä laukusta. Aloituksessa on 22 silmukkaa ja spiraalina virkkasin. Kilikellon paikkaa pitää vain vaihtaa niin laukku on hyvä tähän kohtaan. Jos haluaa, niin voi tehdä pienemmänkin laukun vähänetämällä silmukoiden määrää.









Nautinnollista päivää kaikille

-Nelli-

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Mulla on jo seuraava pyöräprojekti tuossa suunnitteilla.

      Poista
  2. Uuden polkupyörän tarviisin itsekin, tai siis ylipäänsä pyörän. Pitääpä pitää silmät auki jos sattuisi joku kampanja täällä päin olemaan. Se on hassua miten joitakin asioita ei tule mieleen ommella, kuten nyt vaikka pyörän laukku. Niin itsestään selvää nyt kun sen tuossa näkee! Kelpaa ajella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen vähän semmoinen, että en välitä mistään repuista selässä kun pyöräilen. Siksi tuollainen laukku tai kori onkin mulle ihan ehdoton juttu.

      Poista
  3. Nehän ovat siellä muistaakseni tarkastettuja ja korjattuja, että pitäisi tosiaan hyvin uskaltaa ostaa käytetynkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ovat juu. Tätä minunkin on korjattu. Hyvän pelin sain.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!