Translate

perjantai 8. huhtikuuta 2016

Keskeneräisestä tuunaten jotain uutta

Minulla on hiukan sellainen tapa, että kokeilen kaikkea hulluakin. Pöydällä on ollut pitkään yksi työ keskeneräisenä odottamassa inspistä mutta sitä inspistä ei vain missään kohtaa tullut. Päätin kuitenkin tehdä sen valmiiksi ja katsoa mikä kumma se on. Neuletakki oli aika kammottava valmiina ja jäikin joksikin aikaa roikkumaan tielleni ompelutilaan.
Neule alkoi ärsyttää niin paljon, että otin sakset esiin ja leikkelin neuleen helman epätaiseksi ja huolittelin rullapäärmeellä. Näin sain neuletakin kevenemään kivasti. Solkena käytin vanhaa, rikkinäistä vyötä ja koristelin neuleen pitsityynyn osilla ja koristenauhalla. Nyt on super boho neuletakki. Vielä suunnittelen pientä värjäystä helmaan, parvekkeella on kesällä kiva värjätä kaikenlaista.
Näin uudistettuna pidän neuleesta vaikka väri ei edelleenkään miellytä minua yhtään. Neuleesta kuitenkin tuli tuunaten hauska ja käyttökelpoinen, jota se ei mielestäni ollut aikaisemmin. Vai mitä mieltä olette?


Ei kannata kysyä mistä kaava, sillä siitä en muista muuta kuin, että on Burdan kaava. En nimittäin ole löytänyt koko kaavaa vaikka olen etsinyt. Neule on odotellut tässä työpöydällä parisen vuotta joten lehti on aikaa mennyt jonnekkin muualle.






Mukavaa päivää

14 kommenttia:

  1. Aikasta magee tuunaus! Kivaa aurinkoista viikonloppua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse tykkään kyllä. Niin mulle sopiva vaate kuin olla ja voi.

      Poista
  2. Mittasuhteiden muutos on usein tosi ratkaiseva. Tuo tässäkin ihan uudenlaista lookkia neuleeseen ja on heti tähän sesonkiin sopiva. Oikein onnistunut siis ja sun tyylinen. Kivat farkutkin muuten kuvassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, aika helposti jos vaate näyttää päällä raskaalta tai muuten hölmölle niin kannattaa kokeilla viistotuksia ja epäsymmetrisiä helmoja. Ei tarvitse ihmetellä miksi mulla on paljon tällaisia helmoja vaatteissa. Ja täytyy sanoa, että tämän tuunauksen jälkeen tästä tuli kyllä ihan mun vaate.
      Nuo farkut on jo kymmenen vuotta vanhat ja paljon käytetyt. Ihan mun lempparit.

      Poista
  3. No, ei samaksi tunnistaisi! Oikein hieno muutos:) Se näissä sun jutuissa just hohdokasta on, kun sulla on rohkeutta tarttua vaikka niihin saksiin ja kokeilla. Ja sitten syntyy yleensä jotain kivaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sakset on mun kaveri, eikä koskaan voi enää huonommaksi mennä mitä alkuperäinen jo on. Tai näin minä sen ajattelen. Välillä joutuu fiksailemaan, että on hyvä mutta saksilla saa hauskaa aikaan.

      Poista
  4. Tulipa kammotuksesta aika kiva:)

    VastaaPoista
  5. Siis ei ole totta - mikä taikuri olet.

    VastaaPoista
  6. Täytyy sanoa, että upea muutos tuli! :) Oot kyl niin taitava ja kekseliäs näissä vaatetuunauksissa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, kiitos :) Mulla on vähän semmoinen kilpailuvietti, en halua hävitä millekkään rievulle :D

      Poista
  7. Tuunausta parhaimmillaan, jälleen kerran :). Hieno on!

    VastaaPoista

Kommenttia ihan estottomasti vain!