Translate

lauantai 27. helmikuuta 2016

Kun kaikki menee päin metsää


Joskus tuo minun kuvaajanani on niin innoissaan, että ei osaa asetuksia laittaa minun kameraan oikein...Näin kävi tässä jokin aika sitten kun kuvattiin uusin takkini jonka tein Kierrätyksen ilmaisosastolta löytyneistä takeista. Toinen takki oli iso ja painava turkki ja toinen iso ja painava villakangastakki. Vaikka uusi takki onkin lyhyt ja kiinnitys on hutera niin takki on todella lämmin.



Kaava löytyy jälleen Burda 10/2009 -lehdestä. Itse tykkään takista paljon vaikka kuvat nyt ovatkin mitä sattuu, uusia kuvia on kuitenkin tulossa jossakin vaiheessa varmasti. Takki on samalla kaavalla jo toinen. Ja tykkään kaavasta paljon. Vaikeuksia tässä ompelussa tuotti materiaalin paino. On meinaan aika painava tämäkin takki vaikka ajattelin, että se ei ihan saman veroinen ole kuin alkuperäisenä. Toki tämänkaltainen turkki on painava...Kiinnitykset taskuissa sekä edessä on tehty miehen vanhasta nahakatakista sekä sinisen villakangastakin napeista. Näin ei mennyt hukkaan villakangastakki, turkista on jäljellä vielä paloja, joista saankin vaikka mitä hauskaa vielä. Myös turkin kiinnittimet säästin parempaa hetkeä varten.











Ihanaa päivää kaikille :)

8 kommenttia:

  1. Mä oon ihan sanaton! Tosi upea! Mä en itse ole turkisvaatteiden ylin ystävä, mutta musta on hienoa, että sä osaat hyödyntää vanhoja turkiksia. Kyl mun mielestä on parempi, että vanhalla turkilla on uusi elämä vaatteessa ja sitä käytetään kuin että se painetaan roskiin.

    Mukavaa viikonloppua ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan eläimen kannalta parempi kierrätys turkis kuin monttu. Uutta turkista en suostu ostamaan. Itse taas tykkään turkiksesta ihan siitä syystä, että on kaikkein lämpimin vaihtoehto talvivaatteissa. Mutta todellakin joko metsästysylijäämänä, roadkill tai näin kierrätettynä.

      Poista
  2. Hieno on! Ja arvostan myös sun poseerauksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä jaksa olla kovin pitkään paikallani :D Mies valittaa aina kun meikäläisestä ei saa kunnon kuvia kun heilun kuin heinämies :D

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!