Translate

maanantai 1. helmikuuta 2016

Helmikuun pastellit

Helmikuussa on Hommahuoneen blogihaasteen värinä pastellit. Minulle pastellit ovat täysin tuntematon käsite, itselläni ei ole pastellia ollut kuin teininä 80-luvulla. Muistan vaaleanpunaisen kesähaalarin, jonka äitini minulle ompeli. Se oli niin pastellia kuin olla ja voi, tykkäsin haalarista kovasti ja kaava siihen löytyy kotoa edelleen.

Muuta kosketusta ei siis näihin ihanan hempeisiin väreihin ei ole. Pakko myöntää, että kun puhutaan pastelliväreistä niin mieleen tulee aina se kultainen kasariluku ja Miami Vice, käärityt housunlahkeet ja pikkutakin hihansuut. Nousukausi ja kalliit pakettimatkat. En millään tavoin saa otetta pastelleihin ja vaikka kuinka ne tulisivat uudelleen niin utuisen suloiset värit näyttävät aina kasarille.


Google

Tämä värihaaste on minulle todella suuri haaste, sillä eipä minulla oikein ole mitään pastelliväristä vaatetta olemassa mutta ei auta kuin yrittää ja kovasti. 
Ja lumppulaatikon huolellinen sukellus tuotti kuin tuottikin tulosta ja kaikenlaisia pastelleja alkoi löytyä ja löytyi muuten omasta vaatekaapistanikin yhdet pastellisävyiset farkut, en juurikaan ole käyttänyt kyseisiä farkkuja mutta ehkäpä nyt innostun enemmänkin pastelleista.
Tosin minun punainen tukka on ongelma myös pastellivärien kanssa...


Koska minulla ei suurta inspiraatiota tästä väristä tullut niin valitsin kaikkein helpoimman tien ja ompelin jo minulle tavaramerkiksi muodostuneen paidan, jossa on leikattu toinen paita helmasta ja röyhelö sitten leikelty esimerkiksi mekosta. 


Yksi helpoimpia tapoja muokata vanha vaate uudeksi, eikä tarvitse osata edes ommella kuin pelkkää suoraa. 
1. Leikkaa ensin t-paidan helmaa hiukan pois (itse leikkasin hiukan kaarevaksi) 
2. Leikkaa hameesta tai mekosta sopivan levyinen pala (koko helma) ja rypytä se jos hameen helma on kovin leveä.
3. Kiinnitä t-paidan ja hameen helmat toisiinsa.
4. Ompele lisäksi pitsejä yms. koristeita jos tahdot.


Täytyy myöntää, että aika söpöjä näistä pastelleista tulee, ehkä liiankin söpöjä. Mutta kyllä välillä voi olla söpökin, eri tavoin boho...boho romantic... Mutta voi tätä yhdistellä hyvinkin muuhun bohoon ja toimii varmasti ihan hyvin oman boho tyylin lisämausteena. 


Ja koska timantit ovat tytön paras kaveri niin minun on siihenkin annettava vastalause, minun paras ystävä on kengät. Ja kuvissa olevat kengät onkin hankittu Krakovan kauppakadun kenkäkaupasta kun kävelimme vanhasta kaupungista takaisin Kazimierziin. En ostanut reissulta muuta kuin farkut, joista kuvia on nähty täällä, eilisessäkin postauksessa vilahtaa, paidan ja nämä kengät. Pakko oli jotakin matkamuistoa tuoda tullessaan. Hattua en hankkinut kun unohdin koko jutun.



Hyvää alkanutta viikkoa kaikille

11 kommenttia:

  1. Oi, mä voisin elää pastilleista :D mutta yhtä lailla rakastan kyllä kunnon värejäkin :)
    Tulipa söpö paita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikea sana :) Käsittämätön kieli suomenkieli. En opi sitä koskaan.

      Poista
    2. Hehe, ei ku mä en opi :D pastellihan se on ei, pastilli :D

      Poista
    3. Minä kirjoitin pastilli mutta korjasin sen :)

      Poista
  2. Söpöinen paita. Miami Vice :D, ah niitä vaatteita.

    VastaaPoista
  3. :D Ihania mielleyhtymiä. Pitääkin skannata omaan blogiin muutama kuvat itsestäni pastellinsävyisenä, olin silloin blondi. Mutta vaikka pää on punainen nykyään, niin pastellisävyt sopivat ihoani vasten oikein hyvin. Paitatuunaus oli taas kerran oikein mahtava, pitäisi harrastaa tuota tuunausta enemmän. Kiva, kun olet haasteessa mukana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla taas on valkoinen iho ja punainen tukka luonnostaan...sellainen porkkana ja oma värini on syksy. Pitäisi laittaa aika vahva meikki, että toimisi. Ei minulle sovi myöskään puhtaan valkoinen tai musta. Sinulle pastellit toimii hyvin, ihosi on tummempi.
      Minun tulee käytettyä todella vähän enää noita minun kankaita, joita varastosta löytyy aika paljon. Olisi hyvä saada nekin tehtyä...

      Poista
  4. Täällä on yks hempsakoihin hurahtanut :P Onneksi myös tyttö tuntuu tykkäävän niistä, ompahan kaksinverroin pastellia sitten niin kodissa kuin meidän päälläkin :D

    Tää on kiva haaste, itsekin yritän napata vielä jälkijunassa kiinni. Meni "vähän" suunnitelmat plörinäksi kun nuorimmaiseen iski oksutauti viikonloppuna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä oletkin pastellien upein malli :) Ne vain istuu sinulle kuin nenä päähän.

      Joo, ei hätää...laitan itsekkin nuo vasta tämän viikon aikana postiin. Kun pääsen tuohon Postiin menemään.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!