Translate

lauantai 30. tammikuuta 2016

Kun ompelu on pakkopullaa

Joskus siltä tuntuu, varsinkin kun katsoo tuota minun roska määrää ja tietää, että siitäpä pitäisi päästä eroon. Noh, eilen olin aika ou nou fiiliksellä liikkeellä ja fb:n Saumanvara- ryhmässä aloitettiin pakkopulla-ompelut. Taisin lopupeleissä villiintyä aika pahasti mutta nyt on saatu todella hyvin kaikki roska ja muu tekstiilijäte hyötykäyttöön.
Mutta aloittaminen oli todella hankalaa mutta kun vauhtiin pääsi niin kyllä vain lopputulos on aika mahtava. Roskaompelun vuoksi oli tuo pakkopulla fiilis päällä, mieli kun teki ommella ihan muuta. Mitäs minä sainkaan aikaan? Teinille valtavan kokoisen jättirahin farkkujen jämistä. Kyllä vain, niitä jämiä oli paljon, niinkuin näistä tuunauksista olette huomanneet. Näihin raheihin saa hienosti upotettua leikkuu-ja ompelujätteen sekä luput ja muut tekstiilijätteet. Ihan paras tapa hävittää näiden sisälle tavaraa. Toki toinen vaihtoehto on laittaa vetoketju ja sisälle vaikka pehmoleluja. Vinkit näihin löytyy täältä, täältä sekä täältä.


Seuraavan roskakasan kanssa onkin haasteellista se, että mitä niistä tekee kun raheja on jo lähes joka huoneessa. Jäädään sitä jännittämään sillä pian se aika jälleen koittaa. 




Mukavaa päivää kaikille

10 kommenttia:

  1. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä useammin ompelu on pakkopullaa :D Sinun pakkopullaompelusi on tuottanut hienon lopputuloksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joidenkin ompelusten kohdalla tulee sellainen pakkopulla fiilis, eikä siitä meinaa päästä yli eikä ympäri. Hetken päästä huomaa, että on tullut tehtyä vino pino kaikkea kivaa mutta se mitä piti tehdä lojuu edelleen lattialla...Tai siis mulla näin on.

      Poista
  2. Hieno rahi! Pakkopulla ompelua mulle on korjausompelut. En vaan tykkää niin yhtään. Varsinkin talvitakkien vetoketjujen vaihto tökkii. (ja erityisesti silloin, kun sukulainen tuo takkinsa, joka on ollut kaksi vuotta likaisena muovipussissa varastossa...toki minun oli pakko pestä se ennen ompelua, kun en vaan voinut koskea siihen)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, totta. Se mitä itse en tee ollenkaan on nuo vetoketjun vaihdot. Ei ei ei ja vielä kerran ei. Mieluummin maksan siitä toiselle kuin teen sen itse...

      Poista
  3. Hieno tuo farkkurahi. Minä olen aika onneton käsitöissä joten ihailen taitoasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Minä taas uskon, että kaikki oppivat tekemään käsitöitä kun on oikeanlainen ohjaaja vieressä.

      Poista
  4. Tuo rahi sen kun käytössä paranee... :)

    VastaaPoista
  5. Moi! Oon näitä sun raheja (ja kaikkea muutakin ;) ) ihaillut ja vähän suunnittelen itsekin semmoista tekeväni. Mutta tuli mieleen, eikö tuo leikkuujätteellä täytetty rahi ole ihan järkyn painava?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka moi :)
      Ovathan ne painavampia mitä muilla täytteillä täytetyt mutta ei niitä tarvitse siirrellä mitenkään ja pysyvät paremmin koossa ja ovat tukevampia mitä muilla tavoin täytetyt.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!