Translate

maanantai 19. lokakuuta 2015

Nyt rätisi neulepaita ja alushameen liehuva helma


Monet varmaan tietävät, että mun lemppari juttu on kaikki todella tyttömäiset hupsutukset, varsinkin katkaista paidat helmasta ja lisätä helmaan hörhelöä. Voitte uskoa, että tämä ei tee poikkeusta tähän...Nimittäin kaapistani löytyi vanhaakin vanhempi neule, jota ei enää tule käytettyä ja ilmaispisteeltä olen laahannut kummallisen alushameen. Näistä sitten pyöräytin itselleni pikkuruisen höpsötyksen...
Tästä tulikin niin suloinen ja poikanikin mielestä olen ihan kuin balleriina tämä paita päällä. Olen siis hyvin onnistunut ajatuksessani. Paitaan sopii tasapainoittamaan rintarossi, jossa on alushameen jämää sekä muuta "roskaa". Rintarossin mustat nauhat on leikattu paitojen henkaripitimistä, jotka ovat olkapäillä. Minä kun en niistä pidä vaan leikkaan aina pois. Säästän tosin ne nauhat juuri näitä askarteluita varten. Ne ovat myös yksi hyvä säästökohde tuunaajan aloituspakettiin.


Tarvitset:

1. ohut neule
2. alushame, pitsiverho tai muu vastaava
3. koristenauhaa tai kapeaa reunapitsiä (riippuen kankaasta)
4. ompelukone

Leikkaa neule vinosti sivusta sivuun. Leikkaa suorat suortuvat alushameesta ja omele koristenauha sen toiseen pitkään reunaan. Ompele lyhyt sivu kiinni. Ompele rypytyslanka. Kiinnitä frilla osa neuleen helmaan rypytä kauniisti ja tasaisesti. Ompele kiinni. Voit vielä tehdä rintarossin tai vaikka hiuspannan.











Mukavaa maanantaita

14 kommenttia:

  1. On kiva. Hyvä idis tuo helman epäsymmetrisyys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse tykkään noista epäsymmetrisistä jutuista. Itsekkin olen aika tyytyväinen tuohon vaikka summissa taas laittelin.

      Poista
  2. Siitä tuli kaunis! Kyllä voi muuttua neulepaita ihan toiseksi, kun helma saa röyhelöt.

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. On aika prinsessa olo tuo päällä :)

      Poista
  4. Ihana ballerina! Epäsymmetrisyys helmassa tuo mielenkiintoisuutta paitaan. Kaunis ja herkkä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää epäsymmetrisyydet on ihan mun juttuja..

      Poista
  5. Hyvä idea taas kerran, kiva helman epäsymmetrisyys. Tykkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollaan niin samiksii tässä asiassa, molemmat tykätään epäsymmetrisyydestä :)

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!