Translate

torstai 29. lokakuuta 2015

Miesten kauluspaidasta naiselle paituli


Tiedättekö, kun harjoittelee kuvausta uudella kameralla ja luulee, että nyt jo osaa niin kamera alkaa temppuilla ja mikään kuva ei onnistu, eikä toimi ja se fiilis alkaa näkyä kuvissa. Että potuttaa, Mutta kuvat saavat nyt kelvata. Kamerakin toimii taas ihan normaalisti...Mitä ihmettä, ehkä kamera ei vain tykännyt minun tuunauksesta. Yritän olla niin, että kuvat eivät minua nyt haittaa. Tämäkin vain tarkoittaa sitä, että pitää tutustua paremmin kameran oikkuihin.


Tein siis babydoll tyyppisen paitulin miehen vanhasta paidasta. Paitaan ei tosin nyt mitään ohjetta ole kun tein sitä hiukan fiiliksellä. Mutta jos on tarpeeksi iso miesten paita niin siinä on iso määrä materiaalia ja voi löytää kaavat joita käyttää. Tai yläosaan kaava ja alaosa vain rypyttää. Tämän tyyppisiä paituleita on ainakin Burdassa silloin tällöin. Ruutu on minun yksi lempikuoseista ja ruutuvaatteita pyrin ottamaan tuolta Kierrätyskeskuksen ilmaispisteeltä aina kun niitä siellä on.

Löysinkin tähän yläosaan sopivan kaavan. Eli jos haluat käyttää kaavaa se löytyy OttoBre design Woman 5/2012 lehdestä ja malli on mekko numero 1. Tuolla kaavalla saa aika lähelle tuon yläosan mitä minulla. Kaavassa ei kuitenkaan ole puhvihihoja, joten jos haluat selliaset niin lisää hiukan väljyyttä hihan pyöriöön. Rypytä helma suoraan yläosaan kiinni.









Mukavaa torstaita 

10 kommenttia:

  1. Sellaista sattuu, kun laittaa yhtäkkiä vahingossa jonkun säädön päälle, eikä huomaa itse mitään :D Hieno paita kuitenkin tuli, vaikka kamera ei tykännytkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa se. Onneksi taas pelittää...

      Poista
  2. Ihanan tarkat kuvat tulee sun uudella kameralla! Mun pitäis myös panostaa ja ostaa kunnollinen kamera (ja opetella käyttämään kuvanmuokkausohjelmia!) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tykännyt tästä pokkarista kyllä tosi paljon mutta sillä on hankala luonne vaan :) Kyllä mä vielä opin :)

      Poista
  3. Hyvänmallinen tunika:) Kyllä uusi kamera voi olla yllävän konstikas. Jotenkin sitä kuvittelee saavansa samankaltaisen kuin entinen, mutta ei se välttämättä niin yksinkertaista olekaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Nää tämmöset paidat ovat kyllä mun ihan ykkös suosikkeja.
      Tässä pokkarissa on vähän tuota järkkäri puolta myös kuin taas mun aikaisempi oli ihan vaan semmonen höpöhöpö...

      Poista
  4. Nätti paita! Voi kun muistan sen, kun opettelin käyttämään järkkäriä. Siinä meni aikaa ja hermot useampaan otteeseen. Aina väärät säädöt. Vieläkin opettelen koko ajan lisää kuvaamisesta, siinä on niin paljon kaikenlaista. Onneksi se on kivaa puuhaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, meillä on täällä miehen järkkäri jota en osaa käyttää ollenkaan ja sitten mun oma pienempi järkkäri mutta en ole käyttänyt sitä yhtään kun ei mahdu kassiin sekään ja nyt on tämä pokkari jossa on järkkärin ominaisuuksia ja jota haluankin oppia käyttämään.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!