Translate

maanantai 8. joulukuuta 2014

Costo Kombai lippahattu


Olen todella rakastunut, syvästi. Kohde on lippahattu nimeltään Costo Kombai ja koska olen minä niin haluan aina kehitellä oman juttuni kaikesta mitä nään ja tämä hattu on yksi sellainen. Halusin itselleni lippahatun tyyppisen hatun itsellenikin. Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja aloin tuunaamaan kaavaa. Kuviahan on pilvin pimein mutta ei tietenkään kaavaa. Hattu on siitä ihana, että sen voi tehdä mistä materiaalista haluaa. Lapsille on pitkään ollut trikoinen lippapipo joka on Costo Kombain tyyppinen. Siitä kaavastahan saa hyvin muokattua aikuiselle hatun kaavan. Tämä kaava löytyy Ottobre lehdestä.
Omat hattuni olen tehnyt kokonaan kierrättäen, paitsi tupsut ovat jämälankaa. Leikelty nahkahame ja kahdet eri farkut pääsivät kaavakokeiluun ensin. Vuoreen olen käyttänyt kirpparilta löytämästäni teepparista, sain piponkin vielä paidsta. Kaavaa on pakko hieman muokata, sitä pitää hiukan pidentää, ei muuta. Mitäpä sanotte näistä kokeiluista?


Minulle kelpaa kirpparilta hiukan tuhottukkin vaate

Rikkinäisiä farkkuja, joita ei viitsi edes korjata

Kulahtanut paita

Nahkakokeilu on mun lempparini näistä 

Farkuista hattua

Langanjämistä tupsuja


Ihanaa alkanutta viikkoa

16 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos. Nämä ovat kyllä niin valtavan ihania.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Tuommoinen olisi ihana mustasta villasekotteesta...

      Poista
  3. Hauskoja ja katu-uskottavia päähineitä, tupsut on huiput! :)

    VastaaPoista
  4. Vau! Tuo on todellinen taidonnäyte. Hienoja!

    VastaaPoista
  5. Todella hienoja, pitäsköhän tuokin kokeilla. Ollaan niin lippisfaneja.

    VastaaPoista
  6. Aloin selaileen sun blogia ja vau: sä oot jo tehnyt näitä. Mulla on edelleen vasta suunnitelmien asteella, vaikka nää on niin cooleja. Siis vaikka kovin sesonki meni jo pari vuotta sitten :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä joka vuosi joku innostuu tekemään. Syksyllä oli pieni innostus pienellä porukalla jälleen ja itsekkin taisi yhden tehdä.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!