Translate

maanantai 10. helmikuuta 2014

Vaatteet on mun aatteet

Mieheni totesi tässä eräs päivä, että vaatteiden teon tarve on minulle sielunhoidon tarvetta ei vaatteen käyttötarvetta. Olen tietenkin tätä asiaa alkanut pähkäillä ja pakkohan se on myöntää. Eihän kukaan tarvitse satoja mekkoja muuten kuin tyydyttämään tekemisen tarve ja sen tarpeen kun näkee mitä on saanut aikaan. Aika huikee tunne nimittäin. Nytkin kun olen saanut sen pitkään toivelistalla olleen turkin valmiiksi (puuttuu kiinnityshakanen) niin fiilis on ollut kyllä aika mieletön. En tiedä millainen se on muilla jotka tekevät paljon, minulla se on näin. Minulla on paljon vaatteita joista olen erityisen ylpeä ja sitten on niitä jotka olen tehnyt oikeasti ihan tarpeeseen...kaapissa ei ole ollut mitään mikä olisi sillä hetkellä miellyttänyt joten olen nopeasti väsännyt jotain kivaa. Vaatteiden kanssa on kiva leikkiä :)

Minulla ei ollut tarkoitus tehdä tällaista postausta tänään mutta minut tuntien hyppelehdin aina miten sattuu. Vaatteista ruokaan ja jylhään maisemaan. Tiedättekö mikä on toiseksi parasta vaatteiden jälkeen? Noh, ruoka tietenkin. Olen törmännyt moniin keskusteluihin siitä, että ei ole aikaa tehdä ruokaa ja siksi syödään paljon nakkeja sun muuta valmista. Keksusteluissa on verrattu myös sitä miten kotiruoka muuttuu helposti lisäainepommiksi ja miten voi löytää eineksen joka ei sisällä lisäaineita. Noh, itse en noista valmisruuista tykkää, en siksi, että niissä olisi lisäaineita vaan siksi kun makuaisitiani miellyttää tietyt mausteet ja tietty tapa tehdä ruokaa. Minulle on aika sama mitä muut syövät minä syön miten huvittaa. Esimerkiksi sitä kauheaa pastaa, jota nytkin teille tarjoan.

Pieni kesäkurpitsa
ruskeita herkkusieniä
punainen paprika
pieni sipuli
yksi iso yksikyntinen valkosipuli
minitomaatteja
kerma
oliiviöljyä paistamiseen ja mausteet
(merisuolaa, sitruunapippuria, basilikaa)

Paloittele paprika, sipuli,herkkusienet, kesäkurpitsa pieniksi paloiksi. Valkosipuli aika pieneksi muruksi. Paista kaikki öljyssä hyvin, lisää kerma ja mausteet. Keitä hetki ja anna kerman vetäytyä kokoon hiukan. Lisää ihan lopuksi minitomaatit.
Keitä pasta ohjeen mukaan. Sekoita hiukan kastiketta valmiiseen pastaan jotta se ei takerru toisiinsa.


Makea suklaatorttu

3dl sokeria
1 1/2 dl vehnäjauhoja
2tl vaniljasokeria
1/2tl suolaa
4rkl kaakaota
150g voisulaa
2 munaa

Sekoita kuivat aineet keskenään. Sekoita nopeasti voisula ja munat keskenään ja taikinaksi muiden aineiden kanssa. Kaada taikina voideltuun ja jauhoitettuun vuokaan (tai käytä leivinpaperia) ja paista 20 minuuuttia 200 asteisessa uunissa. Kakku saa näyttää hieman tahmealta ja puolikypsältä valmiina. Tarjoa kylmän kermavaahdon kanssa.



Ja lopuksi tietenkin laitan muutaman erittäin jylhän kuvan Helsingistä. 
Oikein ihanaa alkanutta viikkoa


8 kommenttia:

  1. nam, tuli nälkä kun näki nuo ruokakuvat :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle käy usein samoin kun katselen blogeja. Niin herkullisia ruokia monilla...

      Poista
  2. Tunnistan itseni tuosta "tekemisen tarpeesta", joten tiedän mistä puhut :)

    Multa ei kyllä (vielä) se nopeasti jonkun kivan tekeminen onnistu, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa senkin taidon vielä opin :)

    Ja se turkistakki on kyllä melko ihana :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet nopeassa ajassa edistynyt niin paljon, että kohta teet viuh ja vauh vain :)

      Poista
  3. Niinhän se on, että se idea pitää saada pois sieltä päästä! Ja sitten sinne tulvii aina vaan lisää ja lisää... Ja ne pitää saada pois ja sit se onkin jo loputon kierre :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin loputon kierre. Välillä tuntuu, että koko pää on ihan jumissa kun ei tiedä minkä idean sieltä seuraavaksi päästäisi valloilleen...

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!