Translate

perjantai 10. tammikuuta 2014

Volankihameen muokkaus

Olen huomannut, että monilla on alkanut lankalaihis tai kangaslaihis. Minä itse en valitettavasti siihen kykene ollenkaan. Rakastan tekoturkista, vaikka ei aitoa olekkaan niin se on muuttunut niin paljon, että näyttää aivan ihanalle ja siitä voi tehdä vaikka ja mitä. Kotona on kyllä kelsiä ja teddyä ennestään mutta oli muutama pala pakko ottaa mukaan kun viikolla kävin Eurokankaassa. Mukaan tuli muutakin mutta niistä ei ole sanottavaa. Olen yhden noista kankaista jo leikannut ja ommellut. Näätte kyllä myöhemmin, että mitä niistä on tulossa. Ihanan pehmeitä.

Mulla ei pitäisi lankalaihiskaan nyt kyllä kuosissaan, sillä niin ihania lankoja tulee vain myyntiin koko ajan. Niitä on pakko hypistellä ja nypistellä ja sitten huomaa kotona, että ne tuli ostettuakin. Vielä joitain puuvillalankoja pitää hakea ja sitten keskittyä niiden tuhamiseen...ainakin hetkeksi.

Tarvitsisin hiukan teidän apuanne. Olen aikoinani postannut neuletakin, musta on hankala kuvattava kun siitä ei näy yksityiskohdat ollenkaan mutta eräs lukijani toivoi kovin ohjetta tuohon reunapitsiin ja koitin muistella ja etsiä ohjetta siihen mutta sellainen on kadonnut täysin. Jos joku teistä olisi niin ihana, että osaisi kertoa jos jossakin on nähnyt tämän ohjeen tai keksii miten tuo on tehty. Minä kun en oikeasti edes katsomalla päässyt jyvälle siitä. Virkkuu ei ole minun vahvinta hommaa. Olisi aivan ihanaa jos joku nyt saisi ojennettua auttavan kätensä tässä asiassa. 


Minulle iski oikein kunnon puheripuli :) Olisihan nämäkin voinut postailla eri kertana mutta laitan nyt kaiken kuitenkin samaan. Muistellaan siis menneitä ja mennään ajassa taaksepäin. Ompelin muutama vuosi sitten volankihameen jollaisen oma äitini aikanaan ompeli minulle kun olin teini. Tuo kyseinen lehti on ainoa josta on tehty aikanaan ihan kaikki mallit ommellen ja neuloen. Ja lehti on minulla edelleen tallessa. Mutta en valitettavasti tuota volankihametta koskaan tullut käyttäneeksi kun se oli jotenkin niin raskaan oloinen. Koska volankihameet ovat kovassa huudossa niin otin hameen esiin. Leikkasin volangin pois ja leikkasin hameosan kaarevasti eli hame olisi edestä lyhyt ja takaa pitkä. Ompelin volangin takaisin hameen helmaan. Siitä tuli paljon kevyempi ja enemmän modernimpi versio. Mitäs te tykkäätte? Kumpi olisi parempi?



Meillä kun molemmilla miehen kanssa on ollut lomaa vielä jäljellä niin on ollut aivan ihanaa viettää kahdenkeskistä aikaa. Eilen teimme yhdessä uunilohta ja salaattia, saimme jopa syödä sen ihan kaksin. Aivan ihanaa. Iltapäivästä mies lähti teologiristeilylle ja kun sain lapset sänkyihin niin oli aivan ihanaa nostaa jalat sohvalle, katsoa telkkaria ja pelata täppärillä. Sekä tietenkin tehdä itselleen ihana iltapala...Ja sai syödä aivan omassa rauhassa. Mikä ihana fiilis.



Oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille

2 kommenttia:

Kommenttia ihan estottomasti vain!