Translate

tiistai 12. maaliskuuta 2013

Uunilohi ja rosmariiniperunat

Minun on pakko myöntää, että olen todella laiska kokki ja siksi tuo uuni onkin mun pelastus. Teen siellä niin paljon kuin mahdollista. On helppo heittää tykötarpeet uuniin ja se hoitaa kaiken ja itse voi vaikka löhötä sohvalla tai juoda kupponen kahvia...tai mitä vain :)

Uunilohi on kyllä mahdottoman hyvää ja mieheni salainen maustetahna saa kyllä ihna kympin arvosanan, on meinaan ihan valtavan hyvää. Rosmariiniperunoihin tarvitaan ykkösluokan perunaa eli Rosamundaa. Perunat pestään hyvin ja puolitetaan. Pellille levitetään öljyä ja sormisuolaa, perunoita pyöritellään siinä ja lopuksi tuoretta rosmariiniä pinnalle. 200 astetta ja 40min. uunin lämmössä.

Rosmariiniperunat sopivat kalan kanssa loistavasti. Niistä on tullut meidän perheen suuri suosikki. Pojatkin tykkäävät ja isompi varaa aina itselleen kaksi puolikasta. Kannattaa valita keskikokoisia perunoita tuohon ne kypsyvät parhaiten.


Maukasta tiistaita teille kaikille!

8 kommenttia:

  1. Uunilohi on minun lemppriruokaa, ja tuo annos kelpaa minulle... kiitos ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä :) Lohi on meillä myös yksi suosikeista. Tosin tuo nuorin pitää vaaleista kaloista kun eivät maistu niin voimakkaalle.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Nuo perunat ovat tosiaan vanhemman poikani ehdoton suosikki.

      Poista
  3. Näyttää ihanalta, varsinkin nuo perunat. mmmmm :)

    VastaaPoista

Kommenttia ihan estottomasti vain!