Translate

tiistai 5. maaliskuuta 2013

Pierupuuro

Voi kamala minkä otsikon menin tekemään, hyi minua. Mutta niin tätä ihanan samettista puuroa meillä kutsuttiin kun olin pieni. Muistan miten käsipelillä vispilällä vatkattiin vuorotellen jotta puurosta saatiin ihanan kuohkea. Kyllä vain kyse on vispipuurosta ja se on edelleen minun lempparia.

Teen samoin miten isoäitini teki, eli keitetään puolukoita ja laitetaan omenasurvosta joukkoon. Siivilöidään ja kaadetaan mehu takaisin kattilaan ja kiehautetaan. Lisätään mannaryynit ja pian onkin puuro valmis. Annetaan jäähtyä.

Jäähtynyt puuro vatkataan (muista lisätä sokeria jotta vaahto olisi mahdollisimman kuohkea) ja ei kun nauttimaan :)


Näin on kiva aloittaa tiistai..Oikein ihanaa päivää teille kaikille!

6 kommenttia:

  1. Nauratti tuo otskikko! Mutta marjapuuro on hyvää,olen täälläkin tehnyt,vadelmista tosin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, hiukan ällöttävä otsikko. Itse olen kokeillut mustikoista joskus.

      Poista
  2. No johan on nimi :))
    Meillä se oli lapsena vaan marjapuuroa !!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Isoäiti aina keksi tuollaisia ihan pölhöjä nimiä ruuille.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!