Translate

keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Hammaslääkäriin

Mulla on pikkuisena tenavana tullut kova hammaslääkäripelko, uhkailtiin tuoliin sitomisilla, hampaden repimisillä ja vaikka ja millä. Onneksi äiti löysi sellaisen lääkärin joka sitten pääsi käsiksi mun hampaisiin. Se ei kuitenkaan muuttanut mitään vaan pelko jäi. Minua on tähän asti hoitanut iki-ihana HammasPulssin Ilkka Läikkö ja nyt olikin aivan kamala tilanne kun jouluna toffee nappasi ison palan hampaastani ja Turkuun asti en aikaa saanut. Eli nyt oli kokeiltava sitten Helsingin lääkäriä.
Lääkäri oli nopea suorittaja, ei turhia turissut ja meikällä valui niin hiki kuin kyyneleet koko sen puolen tunnin ajan. En uskalla kyllä enää sinne mennä. Hoitaja toki rauhoitteli välillä kun tärisin ja vapisin ja itkin. Noh, hammas on nyt kuitenkin korjattu ja nyt voi huokaista helpotuksesta.

Pakko ajatella jotain muuta ja kertoa, että mulla on uudet lempipöksyt nyt. Olen kova käyttämään sortseja ja  nyt pitkästä aikaa laitoin jalkaan itse tehdyt sellaiset ja että mä tykkään taas :) Kiva löytää tuolta kaapista kaikenlaista jonka on sinne unohtanut. Poikakin on saanut valita vaatteensa ihan itse... Itseni päällä on itse tehtyä sortsit, villakangastakki, villasukat ja tuubi, pojalla on minun tekemä pipo...joka muuten on minun mutta hän on sen ominut itselleen.


Aina ei ole kauppareissua tullut jostain syystä tehtyä, laiskuus iskenyt vissiin. Pakkasesta ja kaapeista vain kaikki esille ja mukava pieni iltapala on katettu koko perheelle. Näillä eväillä on ihana mennä nukkumaan ja näkemään makoisia unia :)




Oikein ihanaa keskiviikkoa teille kaikille!

12 kommenttia:

  1. Mikähän tuon hammaslääkäripelon aiheuttaa. Itse olen 55-vuotias ja hiki otsalla menen aina hammaslääkärille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on se tapa miten ennen on hoidettu potilasta. Ei vain hampaita.

      Poista
  2. Kyllä hammaslääkäri on gynekologin lisäksi se paikka jonne ei mielellään mene !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, totta...tosin ei tuo gynis ihan tuollaisia väristyksiä aiheuta mulla ainakaan.

      Poista
  3. ♥ juu..kohta mulla hampulääkäriaika :(

    VastaaPoista
  4. Minullakin on lapsuudesta juontava pelko ,sillä kävin epämiellyttävällä hammaslääkärillä-Ihan noin paha pelkoni sen sijaan ei ole.Minäkin joudun nyt menemään hammaslääkärille,sillä hammas meni rikki:( Flunssan tähden pääsen vasta ensi viikolla.Minulla on ihana ruotsalainen hammaslääkäri täällä,jonka vuoksi olen valmis matkustamaan vähän kauemmaksikin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi on ihania lääkäreitä jotka osaa huolehtia potilaasta eikä vaan siitä hampaasta :)

      Poista
  5. Voi ei tämä vaan muistutti siitä että pitäisi varata se hampilekuriaika... :( hyvää keskiviikkoa sinnekin!

    VastaaPoista
  6. Mä oon käynyt sellaisella, kuin Tapio Jaakkonen. Se on tosi mukava ja ystävällinen. Tietty kyllähän se hammaskiven poistaminen aina sattuu, mutta kauheinta mun mielestä on, jos hammaslääkäri on jotenkin tympeä tai tunnen, että se saattaisi jättää reikiä huomaamatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun olet löytänyt hyvän lääkärin. Mulla on edessä se, että menen Turkuun.

      Poista

Kommenttia ihan estottomasti vain!